Alla inlägg den 15 september 2016

Av stannahar - 15 september 2016 20:06

- Jag vill inte flytta, sa jag och petade med tån i asfalten.


- Men älskling, vi måste.


- Kan väl hända. Jag vill inte.


- Tror du inte att det kan bli bra, en spännande förändring?


- Nej det tror jag inte. Jag vill stanna här.


Jag vill stanna, gräva ner arslet i den bänk jag sitter på. Bli en träfigur som alltid finns kvar, oavsett väder. Låta färgen flagna av mig men inte flytta. Vad som helst, fågelskit, ungar som ristar in budskap i mig.


Men mamma hade fått ett nytt jobb, i en större stad. Hon hade redan köpt en lägenhet där och jag hade sett den på bild. Den var liksom fyrkantig och hade stora fönster. Havsutsikt.


- Jag hatar förresten havet.


- Okej, jag har noterat det, sa mamma. Nu går jag hem och sätter på maten. Kom senast halv sex så hinner vi äta innan filmen börjar.


Mammor förstår absolut ingenting.

Presentation


Skrivförsök enligt Skrivpuff på Blogspot

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8
9
10
11
12
13 14 15 16 17
18
19 20 21 22 23
24
25
26
27
28 29 30
<<< September 2016 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards