Alla inlägg den 19 februari 2019

Av stannahar - 19 februari 2019 14:41



Långbent valkyria med perfekt lagt hår


Röda naglar


Mejkat ansikte


Marin byxdress


Fäller avgöranden om dem som går förbi oss


Där vi sitter på NK:s restaurang


”Titta, det ser ju taskigt ut!”


”Har du sett?”


”Herregud!”


”Vad tycker du om den här?”


Hon pekar på sin kavaj


Eller på sin blus


Eller på sina skor


Eller på sin väska


”Snygg eller hur?!”


Skyggt tittar jag upp i spegeln bakom henne


Svaret kommer automatiskt entusiastiskt


”Ja, jättesnygg!”




Av stannahar - 19 februari 2019 07:44



Glädjen över ett ord


Chocken över ett annat


Lättnaden över att slippa se vissa ord


Ångesten när jag ändå råkar se det


Euforin som sitter i ända tills något nytt inträffar


Ångesten som gör mig sömnlös, upplöst i tårar


Sviken, besviken, hånad, ignorerad


I behov av kristerapi


Livet omkring mig faller undan i betydelse


I fokus lyser bara en vit fågel på blå botten


Det är sociala medier för mig


Vad är det för dig?




Presentation


Skrivförsök enligt Skrivpuff på Blogspot

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7
8
9
10
11 12 13 14 15 16
17
18
19
20
21 22 23 24
25 26 27 28
<<< Februari 2019 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards