Direktlänk till inlägg 7 mars 2019

Beroende

Av stannahar - 7 mars 2019 19:29



Scenen:

Ett hem. Ett vardagsrum. En soffa. En människa.

Runt människan ligger kläder utspridda.

Brödsmulor och en använd tekopp på bordet.

Tv:n mittemot soffan är på.

I fönstret slokar en palm som inte fått vatten på flera veckor.

I dörröppningen står en partner.

Bakom partnern tittar två barn fram.

Allt, precis allt i scenen

Är täckt med grått damm

Även de i dörröppningen

Även personen i soffan

Det enda som är skinande blankt

Med silver och rött på etiketten

Är vodkaflaskan som

Den i soffan stirrar på

Sträcker sig efter den

Ljudet när korken skruvas av

Rösten, också den täckt av damm

Blicken fäst på etiketten:

”Ville ni något?”




 
 
Ethel

Ethel

7 mars 2019 19:47

Oh fy vilken situation för den familjen! Bra upplagd text. Det är först på slutet som läsaren får reda på vad som egentligen händer. Bra!

http://tittelina.blogspot.com

 
Stanna här

Stanna här

8 mars 2019 00:22

Ingen kul situation när någon är fast i ett beroende. Tack Ethel <3

http://stannahar.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av stannahar - 10 april 2019 13:42

    Ibland spelar det ingen roll hur högt lyckans vingar tog dig Hur många blå dunster ögonen än kasserade in Hur bekräftelsen du fick sprängdes till solar, stjärnor, pärlande gnistregn i ditt hjärta Hjärtat som blev två gånger större av be...

Av stannahar - 9 april 2019 10:11

    Jag vill ju vara så djupsinnig Bortse från ytan och verkligen lära känna någon Är det därför som jag är oförberedd På de blixtar som den glansiga utsidan Skjuter i mina ögon Och bara älskar den?     ...

Av stannahar - 2 april 2019 10:55

    Jag kan dra fram saker Släpa ut dem i ljuset Skära ut hjärtat, låta dess bultande väta blänka I solens styrka Där stannar min förmåga Där rinner livsblodet ut Jag behöver en snabbkurs I hur jag stoppar åderlåtning ...

Av stannahar - 24 mars 2019 18:41

    Jag kanske inte var ditt fan Jag kanske var i fel ålder, på fel plats För att lyssna på dig när du var stor Och glad, och levande och fin   Kanske jag var ute på en lång promenad Miltals från skörheten I att vara kvinna Det va...

Av stannahar - 6 mars 2019 08:29

    Barnet som inte fick vara med och leka Hade inte orden Bara skammen Skolans resursteam fick aldrig veta   Är det så mycket lättare för en utfryst femtioåring Med alla sina ord och specialutbildad personal på arbetsplatsen   ...

Presentation


Skrivförsök enligt Skrivpuff på Blogspot

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4
5 6 7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2019 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards