Alla inlägg under januari 2019

Av stannahar - 31 januari 2019 13:33


En gång om året brukar traditioner infalla


De vi pratar om och planerar för


Smyckar med änglar och blomsterkransar


Kantar med lussekatter och nubbe


Däremellan upprätthåller vi de andra traditionerna


Som den att vi aldrig pratar


Eller den att vi går förbi varandra




Av stannahar - 30 januari 2019 12:18



… massage? erbjöd han, plirade genom glasögonen


Jag betalar!


Där blev jag ställd, för


Vet du inte att jag inte kan ta emot?


Vet du inte att ingen vill röra vid mig?


Vet du inte att min kropp är ett minfält


Om en massör tryckte på mig


Skulle vi båda explodera


Guppa i väg på tårfloden som blev


Vart skulle vi hamna då?


”Ja, kanske”, svarade jag




Av stannahar - 29 januari 2019 13:47



Genom skogen snubblar jag fram


Med blicken fäst på eldflugans svävande ljuspunkt


Följer den över ojämn, mossig mark


Ser bara den


Är bara medveten om den


Fast trädens, markens och djurens dofter


Vindens riktning


Ger mig den kunskap vi kallar intuition


Resten av den stora skogen ligger i mörker



  

Av stannahar - 28 januari 2019 10:44

Saknad har olika kläder men samma kropp


Smärtan efter det jag miste har samma förlopp


Först träffar slaget av det jag inte ville skulle hända


Sen möter den öppna sårytan världen utanför


Visar alla ådror, nerver och själva köttet


Som satt ihop med det som inte längre är


En mormor i vars ögon jag alltid fanns


En kärlek i vars smekningar jag blev till


Hur klarar jag mig utan det?


Måste såret få blöda färdigt


Tårarna trilla tills de tar slut?

Presentation


Skrivförsök enligt Skrivpuff på Blogspot

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28 29 30 31
<<< Januari 2019 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards