Direktlänk till inlägg 21 december 2016

Detaljer

Av stannahar - 21 december 2016 17:39


Detaljer i mosaiken


följer många med näsan intill.


En svart kant,


sen en väg i grått murbruk.


Och så tar en blå bit över.


Ännu en grå väg och så kilar en guldspets sig in.


Jag har aldrig kunnat bestämma mig


om jag vill följa mönstret närsynt


eller stå tillbaka och betrakta


hela världen på en vägg,



.

 
 
Kalle Byx

Kalle Byx

21 december 2016 18:02

Spännande. Har tänkt samma tanke.

http://www.ormanas.se

 
B i r g i t t a

B i r g i t t a

22 december 2016 00:08

Bra!

http://birgitta.live

 
Hemmamammafru

Hemmamammafru

22 december 2016 03:04

Älskar att skriva och jobbar på att få min blogg att växa uppåt och min blogg ska handla om mina diganoser och psykisk ohälsa och får ut den till allmämheten. Här blandas vardag, diagnos, bilder (både systemkamera och mobil) med tankar och funderingar om det här med diganoser och psykisk ohälsa m.m

Mer får du veta efterhand!

Kontakta mig gärna om du vill! Jag har en mailadress: Fråga efter den! Vågar du följa med på resan i min blogg? Nu drar vi i gång!

http://hemmamammafru.bloggplatsen.se

 
Ethel

Ethel

22 december 2016 12:23

Ja, man tänker sig att en mosaik ska ses på avstånd. För en publik iaf.

http://http:/tittelina.blogspot.com

 
Hemmamammafru

Hemmamammafru

22 december 2016 22:33

Hoppas att ni kan hjälp oss. Vi som är föräldrar till våra barn på denna jord. Framföra budskapet! Hjälp oss att sprida ut det viktigast budskapet för denna fina jul högtid!!! Det är väldig viktigt!!!
OBS! Dela vidare budskapet till alla medmänniskor (Kampanj)!!!
Det har varit ganska mycket tjat om att vi ska ha en vit jul. En vit jul som inte menas snö utan alkoholfri jul. Å det tycker jag självklart är bra. Men det är inte heller något som jag upplever som ett problem i min familj. Vi nöjer oss lika väl med julmust som något annat. Även om jag gärna dricker lite vin eller en snaps till sillen. Shit jag tycker jag framstår som en alkoholist hur jag än formulerar mig. Men alla som känner mig vet att så inte är fallet.
Något som jag upplever som ett större problem är mobiltelefonen. Den däremot tycker jag är en grej som INTE hör hemma på julafton!!!! Julafton ska firas med närvaro!!! Därför kommer jag att checka ut från cybervärlden kl 15.00 när Kalle Anka börjar och låta min mobil sova fram tills att julafton är över!!!
Jag ska fira julen med mina nära och kära!!!
Vem är med mig på detta???

http://hemmamammafru.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

Nattpatrulen

23 december 2016 05:47

Till önska er alla en jul fröjd jul! Tänk på barnen i första hand. Håll nyktra och låt mobilen vara över jul helen. Så gör ni barnen en stor bamse tjänst åt barnen. Barnen vill ju detta. att har en rolig och lung julhelg tillsammans med oss föräldrar. Det är den bästa julklappen som dom kan får av oss medmänniskor. Tänk en extra gång innan ni gör något förhastad! Det är lätt hänt! Det vet jag! Men men men SKÄRP ER!!! Innan det är försent! Ska har ett vakande öga på familjerna. På nattvadring! Tänk på att vi är skyldig att anmäla om någon fara illa! TÄNK TILL EN EXTRA GÅNG!!!!!!!!! All väl mening!!!

Önska en God Jul!
Vi har ett vakande öga på familjerna över jul helgen nu! Med vänlig hälsning. Nattpatrulen.

 
Hemmamammafru

Hemmamammafru

24 december 2016 00:46

Ho Ho Ho
Hoppas allt är väl med dig/er!
Julefriden börjar sakta infinna sig!
Så mysig julkänsla överallt här med julsånger och julbelysning, så mysigt! Så nu ser jag verkligen fram emot julen!
Jag önskar att ni har det och får det fridfullt under julen!
Ska ni i väg eller vara hemma?

På återseende mina fina och ha en fin dag i morgon !
Jag önskar dig en riktigt god natt så ses vi igen !

Bäst att sova några välbehövliga timmar
G.o.d.n.a.t.t.k.r.a.m.a.r kära ni !

All Kärlek och all väl mening! ❤️

http://hemmamammafru.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

Jultomten

24 december 2016 23:13

God jul och gott nytt år

 
Hemmamammafru

Hemmamammafru

26 december 2016 06:35

Nån vaken och pratsam person här lr dött som vanligtr här lr?!
Jag gillar att prata med alla folk oavsett ålder och kön!!!
Jag har psykiska problem så jag är hemma alltid med mina djur och tar en dag taget!!!
JAG BRUKAR VARA INNE PÅ NOUW I BLAND DÄR JAG HAR MIN BLOGG!!!
KOM IN OCH KOMENTERA OCH SKRIVA MED MIG DÅ BLIR JAG GLAD!!!

http://hemmamammafru

 
Hemmamammafru.bloggplatsen.se

Hemmamammafru.bloggplatsen.se

28 december 2016 22:29

God fortsättning!

http://hemmamammafru

 
Ingen bild

skymning

29 december 2016 23:18

Väldigt fin betraktelse <3

 
Piedra

Piedra

5 januari 2017 13:54

Härlig text! Jag tänker att det ena inte utesluter det andra. Man kan byta perspektiv hela tiden, så ofta man vill.
Kram ♥

http://enplatsilivet.blogspot.se

 
Hemmamammafru.bloggplatsen.se

Hemmamammafru.bloggplatsen.se

10 januari 2017 23:05

Jag är en kvinna på 46 år, fru, mamma är tuff, envis som människa bor i Småland i en pytteliten by.
Jag vill berätta om mitt liv och hur det är att bo i vildmarken på gott och ont. Mina funderingar och tankar och öden och äventyr m.m

Skratta och gråt och bli glad och arg tillsammans med mig för jag säger precis som jag tycker utan krusiduller.

Älska alla årstider m.m Jag har nära kontakt med alla djur runt omkring mig och alla barn.

Det bästa jag vet är att resa till fjället och åka utför och åka på längden.

Jag är alldeles för gammal för att blogga men det skiter jag i. Jag vill göra som jag vill och är både tjurig och envis. Man måste vara det för att klara av att bo så här.

Jag prata om min stora passion och det jag älskar att göra i livet är: hundar, hästar (rider), åka utför och på längden, seglar, vandra, fjället, dragträning, promenader, träning, sticka, vänner, grillar, äventyr m.m

Söker nya seriösa vänner att lära känna.

Min bloggadress:


http://hemmamammafru.bloggplatsen.se

http://hemmamammafru.bloggplatsen.se

 
Hemmamammafru.bloggplatsen.se

Hemmamammafru.bloggplatsen.se

23 januari 2017 02:30

hemmamammafru.bloggplatsen.se
Är trebarnsmamma och gift. Bloggar om livet som mamma och vår vardag. Du kontaktar mig på E-mail: happy0@home.se

http://hemmamammafru.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av stannahar - 10 april 2019 13:42

    Ibland spelar det ingen roll hur högt lyckans vingar tog dig Hur många blå dunster ögonen än kasserade in Hur bekräftelsen du fick sprängdes till solar, stjärnor, pärlande gnistregn i ditt hjärta Hjärtat som blev två gånger större av be...

Av stannahar - 9 april 2019 10:11

    Jag vill ju vara så djupsinnig Bortse från ytan och verkligen lära känna någon Är det därför som jag är oförberedd På de blixtar som den glansiga utsidan Skjuter i mina ögon Och bara älskar den?     ...

Av stannahar - 2 april 2019 10:55

    Jag kan dra fram saker Släpa ut dem i ljuset Skära ut hjärtat, låta dess bultande väta blänka I solens styrka Där stannar min förmåga Där rinner livsblodet ut Jag behöver en snabbkurs I hur jag stoppar åderlåtning ...

Av stannahar - 24 mars 2019 18:41

    Jag kanske inte var ditt fan Jag kanske var i fel ålder, på fel plats För att lyssna på dig när du var stor Och glad, och levande och fin   Kanske jag var ute på en lång promenad Miltals från skörheten I att vara kvinna Det va...

Av stannahar - 7 mars 2019 19:29

    Scenen: Ett hem. Ett vardagsrum. En soffa. En människa. Runt människan ligger kläder utspridda. Brödsmulor och en använd tekopp på bordet. Tv:n mittemot soffan är på. I fönstret slokar en palm som inte fått vatten på flera veckor. ...

Presentation


Skrivförsök enligt Skrivpuff på Blogspot

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2016 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards